advanced divider

 محمد شریعتمداری امروز در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی که در خراسان رضوی برگزار شد، گفت: تولید فولاد کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افزایش پیدا کرده است و در چند ماهه اول سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش بیش از ۴۷ درصدی داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نرخ متوسط افزایش تولیدات فولاد در دنیا ۴.۱ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به کالای با کیفیت باید نوسازی صنعتی انجام دهیم، تصریح کرد: با همت نمایندگان مجلس بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی واحد‌های صنعتی کشور در نظر گرفته شده است که ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن در طول سال اختصاص خواهد یافت.

شریعتمداری با اعلام اینکه میزان تولید کالای قابل رقابت با نوسازی صنعتی افزایش خواهد یافت، گفت: یکی از مهمترین توجهات ما برای حمایت از کالای ایران ارتقای کیفیت آن است و ایجاد شرایط اعتباری مناسب برای خرید مطلوب کالای ایرانی توسط خریداران نیز باید مورد توجه واقع شود که در این زمینه باید قدم‌هایی با همکاری سیستم بانکی در سال ۹۷ برداشته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای استفاده از کالای ایرانی در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای نیز باید گام‌های خوبی برداشته شود.

شریعتمداری در پایان تصریح کرد: کشور ما امروز یک کارگاه بزرگ صنعتی در رشته‌های مختلف است، تولیدات ما در بسیاری حوزه‌ها تولیدات قابل اعتنایی در جهان هستند.

 

منبع : خبرگزاری دانشجو

0 0 نظرات
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات