advanced divider

این گزارش حاکی است تولید فولاد خام ایران در آوریل ۲۰۱۸ با رشد ۱۲٫۴ درصدی به یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن رسید. این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن بود.

تولید ۶۴ کشور فولادساز جهان نیز در چهارماهه نخست سال جاری میلادی ۵۷۵ میلیون و ۱۵۵ هزار تن ثبت شد که حاکی از رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در آوریل ۲۰۱۸، با ۴٫۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۸ میلیون و ۳۲۲ هزار تن رسید. این رقم در آوریل سال گذشته ۱۴۲ میلیون و ۴۳۳ هزار تن ثبت شد.

طی چهارماهه نخست ۲۰۱۸ به ترتیب چین با تولید ۲۸۸ میلیون و ۹۶۹ هزار تن، هند با ۳۵ میلیون و ۳۸۱ هزار تن، ژاپن با ۳۵ میلیون و ۱۲۹ هزار تن، روسیه با ۲۳ میلیون و ۷۹۷ هزار تن و کره جنوبی با ۲۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تن ۵ کشور برتر فولادساز جهان بودند.

در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۸ (از ۱۰/ ۱۰/ ۱۳۹۶ تا ۱۰/۰۲/۱۳۹۷) تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، مجتمع فولاد سبا و فولاد هرمزگان) با ۱۵٫۴ درصد رشد به ۳ میلیون و ۱۶۹ هزار تن رسید؛ در این بازه زمانی تولید فولاد خام ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷٫۶ درصد رشد کرده است.

منبع : تجارت نیوز

0 0 نظرات
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات