advanced divider

در آوریل سال جاری این کشور ۳۲۷ هزار تن قراضه آهن وارد کرد در حالی که سال قبل این رقم بیشتر از ۴۹۰ هزار تن بود. واردات آوریل نسبت به ماه مارس نیز افت ۱۰ درصدی داشت. محدودیت‌های واردات فولاد و افزایش مصرف داخلی قراضه موجب شد تا واردات قراضه به این کشور به شدت کاهش یابد.

 واردات قراضه به کره در ثبات

کره‌جنوبی دومین وارد‌کننده قراضه دنیا از ثبات واردات قراضه در ماه می‌سال جاری خبر داد. میزان واردات ماه می‌حدود ۴۸۶ هزار تن و نسبتا مشابه سال گذشته بود. میانگین قیمت قراضه وارداتی از ژاپن که بزرگ‌ترین‌ عرضه‌کننده قراضه به کره است در ماه آوریل افت شدید داشت ولی تقاضای آن بالا نرفت چون تولید میلگرد کره افت داشت. ژاپن در ماه مه‌۷۱ درصد بازار واردات قراضه کره را در دست داشت و میزان صادرات آن ۵ درصد افت ماهانه داشته که حدود ۳۴۷ هزار تن ثبت شد. روسیه پس از ژاپن دومین عرضه‌کننده قراضه به کره است.

 افت ۵ درصدی صادرات بیلت روسیه

در آوریل ۲۰۱۸ روسیه ۵/ ۱ میلیون تن بیلت صادر کرد که ۵ درصد افت ماهانه داشت. این در حالی است که در ماه مارس صادرات بیلت روسیه ۳۶ درصد رشد ماهانه داشته است. البته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته صادرات بیلت این کشور ۶۳/ ۴۵ درصد بهبود داشت. در ۴ ماه نخست سال جاری نیز صادرات بیلت روسیه رشد ۱۱ درصدی داشته و ۴۴/ ۵ میلیون تن ثبت شد.

 تداوم برنامه کاهش تولید فولاد در برخی نقاط چین

خبرها حاکی از آن است که دولت چین به کنترل و محدودسازی ظرفیت تولید جدید فولاد، کک و آلومینیوم در شهرهایی که آلودگی هوا جدی تر است ادامه خواهد داد. این مناطق شامل پکن، تیانجین و هبی می‌باشند. دولت چین در تلاش است آلودگی هوا را کاهش دهد. ظاهرا تا آوریل سال آینده سخت‌گیری‌های دولت برای کنترل آلودگی هوا در نقاط مختلف کشور ادامه خواهد داشت و برای سال ۲۰۱۸ قصد دارد تا ۳۰ میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد بکاهد.

 

منبع : استیل پدیا

0 0 نظرات
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات