advanced divider

کاهش میزان خرید و فروش ورق سیاه ۲۴ جولای عامل کاهش قیمت آن در بازار داخلی چین شد

به گزارش متال بولتن ۲۴ ماه جولای قیمت ورق سیاه در بازار نقدی شرق چین (شانگهای) با کاهش ۱۰ یوان نسبت به روز قبل ۴۲۴۰ تا ۴۲۶۰ یوان و در شمال چین (تیانجین) با کاهش ۳۰ یوان نسبت به روز گذشته به ۴۱۷۰ تا ۴۱۸۰ یوان رسید. عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد و قیمت ها تغییر چندانی نخواهد داشت. در روز جاری نیز افت قیمت ها به دلیل کاهش فعالیت خرید و فروش بعد از افزایش قیمت ها در روز دوشنبه بود. معاملات ورق سیاه تحویل ماه اکتبر با کاهش ۲۹ یوان نسبت به روز قبل به ۴۰۵۱ یوان رسید. امروز هر دلار برابر با ۶٫۷۹ یوان بود.

بازار صادراتی ورق سیاه چین طی هفته گذشته

 شاخص قیمت ورق سیاه صادراتی چین امروز با کاهش  ۲٫۸۱ دلار نسبت به روز قبل به ۵۷۵٫۶۱  دلار FOB رسید. بیشتر فولاد سازها قیمت ورق سیاه را ۵۸۵ دلار پیشنهاد دادند که نسبت به روز گذشته که در محدوده ۵۸۵ تا ۵۹۰ دلار بود با کاهش همراه بود.

با این وجود تجار گزارش دادند که فولادسازها حاضر به پذیرش ۵۷۵ تا ۵۸۰ دلار نیز بودند. این محدوده قیمتی است که بیشتر کارشناسان معتقدند در معاملات به ثبت خواهد رسید.

افزایش قیمت ورق سیاه در بورس و کاهش ذخایر انبارها در بازار داخلی چین ۲۵ جولای

به گزارش متال بولتن ۲۵ ماه جولای قیمت ورق سیاه در بازار نقدی شرق چین (شانگهای) با افزایش ۱۰ یوان نسبت به روز قبل ۴۲۵۰ تا ۴۲۷۰ یوان و در شمال چین ( تیانجین) بدون تغییر نسبت به روز گذشته به ۴۱۷۰ تا ۴۱۸۰ یوان رسید. در هفته جاری موجودی ورق سیاه در انبارها با ۶۷۰۰ تا کاهش مواجه شد و تا حدی به دلیل افت تولید در شمال چین بود. با این حال در شرایط تعادل در عرضه و تقاضا بازار داخلی چین تغییر قیمت زیادی را در روز جاری تجربه نکرد.

معاملات ورق سیاه تحویل ماه اکتبر با افزایش ۵۰ یوان نسبت به روز قبل به ۴۱۰۱ یوان رسید امروز هر دلار برابر با ۶٫۷۶ یوان بود.

بازار صادراتی ورق سیاه در مسیر بازار داخلی

 شاخص قیمت ورق سیاه صادراتی چین امروز با افزایش ۰٫۳۷ دلار نسبت به روز قبل به ۵۷۵٫۹۸  دلار FOB رسید. بیشتر کارشناسان معتقدند قیمت های واقعی فروش با ۵ دلار کاهش نسبت به چند هفته اخیر تا ۵۷۵ دلار FOB کاهش یافته است. ویتنامی ها نیز قیمت های پیشنهادی خود را با ۳ دلار کاهش نسبت به قبل به ۵۷۰ دلار FOB رسانده اند.

به دلیل تضعیف تقاضا قیمت میلگرد در بازار داخلی چین ۲۵ جولای بدون تغییر باقی ماند

به گزارش متال بولتن در بازار نقدی ۲۵ جولای قیمت میلگرد در شرق چین (شانگهای) بدون تغییر نسبت به روز قبل در محدوده ۴۰۸۰ تا ۴۱۲۰ یوان قرار گرفت و در شمال چین (تیانجین) بدون تغییر نسبت به روز قبل ۴۰۲۰ تا ۴۰۵۰ یوان معامله شد. بیشتر فولادسازها قیمت های خود را در روز جاری ثابت نگه داشتند به غیر از آن دسته که قصد فروش بیشتر در بازار داشتند و تلاش کردند تناژ بیشتری ثبت سفارش داشته باشند.

بیلت تانگشان تا ساعت ۱۵٫۰۰ امروز با ۱۰ یوان افزایش نسبت به روز گذشته ۳۷۵۰ یوان معامله شد. و در بورس شانگهای میلگرد با افزایش ۳۴ یوان نسبت به روز گذشته به ۴۰۱۷ یوان رسید. امروز هر۱ دلار برابر با ۶٫۷۶ یوان می باشد.

قیمت های پیشنهادی فولادسازان در بازار صادراتی میلگرد

در ارزیابی متال بولتن قیمت میلگرد با افزایش ۰٫۴۲ دلار نسبت به روز قبل به ۵۵۰ دلار FOB رسید. فولادسازها قیمت های پیشنهادی خود را ۵۶۰ تا ۵۶۵ دلار FOB اعلام کردند و خریداران ۵۴۵ تا ۵۵۰ دلار ارایه می دادند. تولید کننده ها تمایل بیشتری به فروش در بازار داخلی با حاشیه سود مطلوب و زمان پرداخت وجه کوتاه تر دارند.

به دلیل پایین بودن میزان خرید و فروش قیمت ورق سیاه ۲۶ جولای بازار داخلی چین بدون تغییر بود

به گزارش متال بولتن ۲۶ ماه جولای قیمت ورق سیاه در بازار نقدی شرق چین (شانگهای) با کاهش ۱۰ یوان نسبت به روز قبل ۴۲۵۰ تا ۴۲۶۰ یوان و در شمال چین ( تیانجین) بدون تغییر نسبت به روز گذشته به ۴۱۷۰ تا ۴۱۸۰ یوان رسید. صبح امروز برخی فولاد سازها در شانگهای پیشنهاد ۴۲۷۰ یوانی مطرح کردند اما نورد استقبال خریدارن قرار نگرفت.

معاملات ورق سیاه تحویل ماه اکتبر با کاهش ۷ یوان نسبت به روز قبل به ۴۰۹۴ یوان رسید امروز هر دلار برابر با ۶٫۷۸ یوان بود.

نوسانات بازار صادراتی ۲۶ جولای

 شاخص قیمت ورق سیاه صادراتی چین امروز با افزایش ۰٫۲۷ دلار نسبت به روز قبل به ۵۷۶٫۲۵ دلار FOB رسید. بیشتر کارشناسان همچنان معتقدند قیمت های واقعی فروش ۵۷۵ دلار FOB خواهد بود. اما بخش کوچکی از تجار بازار به دلیل پافشاری فولادسازها بر قیمت ۵۸۰ دلار می گویند ممکن است کمی افزایش قیمت داشته باشیم.

پس از اینکه تجار اخباری مبنی بر  فروش ورق سیاه آجدار به قیمت ۵۹۵ دلار FOB به بنگلادش دریافت کردند، قیمت های پیشنهادی خرید ورق سیاه را تا ۵۸۰ دلار افزایش دادند.

با اینکه قیمت کلاف آجدار تاثیر مستقیمی بر کلاف گرم ندارد، کارشناسان بر این باورند که خریداران بنگلادش حاضر به پرداخت ۵۸۰ دلار FOB برای کلاف گرم هستند. به نقل از یکی از تجار هزینه اضافی کلاف آجدار با گرید SS400 در حدود ۱۵ تا ۲۰ دلار بر تن است.

 

منبع : مرکز آهن

0 0 نظرات
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات