advanced divider

در شرایطی که به جهت تحریم امکان کاهش و حتی قطع صادرات فولاد وجود دارد و رکود بخش مسکن و ساخت و ساز پروژه های عمرانی، تقاضا را با مشکل مواجه کرده، صنعت فولاد با چالش مواجه شده و تداوم تولید برای تولیدکننده سخت شده است.

محمد عبدی، مدیرعامل نورد ایوان غرب گفت: تصویب قوانین و بخشنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون مشورت و نظرخواهی تشکل ها و تولیدکنندگان در شرایط فعلی که رکود و تورم را داشته و تحریم های بیشتر را پیش رو داریم منطقی به نظر نمی رسد.

وی افزود: متاسفانه قیمت های دستوری که مبنای منطقی نداشته و بدون بررسی های کارشناسی می باشد، سبب ایجاد رانت هایی شده است.

عبدی خاطرنشان کرد: در برهه ای شاهد بودیم بهای قراضه از شمش بالاتر رفته و این گونه قیمت گذاری دستوری به ضرر تولیدکننده می باشد و چون فولادساز قیمت را منطقی نمی داند، در نتیجه عرضه مکفی برای نوردکار هم نخواهد داشت. لذا در این مورد بایستی شفاف سازی شود تا قوانینی که به ضرر همه بجز دلال می باشد و رانت ایجاد می کند، مرتفع گردد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید کاری کرد که منافع کل زنجیره در این قیمت گذاری ها منظور شود و فرمول جامع و کاملی برای قیمت ها ارائه شود. همچنین در چنین شرایطی که به جهت تحریم امکان کاهش و حتی قطع صادرات فولاد وجود دارد و آن هم در وضعیتی که روند ساخت پروژه ها و تخصیص بودجه های عمرانی و رکود بخش مسکن، تقاضا را با مشکل مواجه کرده، صنعت فولاد با چالش مواجه شده و تداوم تولید برای تولیدکننده سخت شده است.

0 0 نظرات
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات