advanced divider

بر اساس اخبار منتشر شده در سال ۲۰۱۸، استرالیا انتظار دارد تا پایان سال حجم صادرات سنگ آهن خود را به ۸۶۰ میلیون تن برساند که کمتر از ۸۷۴ میلیون تن صادراتی است که در گزارش ماه مارس منتشر کرده بود. حجم صادرات سنگ آهن استرالیا در سال ۲۰۱۷ چیزی در حدود ۸۲۷ میلیون تن بود. انتظار می‌رود صادرات سنگ آهن استرالیا طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رشد کند و به ترتیب به ۸۸۰ و ۸۹۱ میلیون تن برسد. این پیش‌بینی‌ها در گزارش‌های جدید منتشر شده در بازار سنگ آهن استرالیا نسبت به گزارش‌های قبلی بدون تغییر بوده است.

طبق اخبار منتشر شده حجم صادرات سنگ آهن استرالیا با رشد ۳٫۴ درصدی به ۲۰۰ میلیون تن در ۳ ماه نخست سال ۲۰۱۸ رسید. دلیل رشد صادرات، بهبود بهره‌وری در مجتمع Pilbara ریوتینتو در استرالیا بیان شده است. در ضمن ایجاد زیرساخت‌های مناسب ریلی توسط شرکت BHP را نیز در این رشد نمی‌توان نادیده انگاشت.

افزایش بهره‌وری و جایگزین کردن معادن کم‌بازده در واحدهای عملیاتی Rio Tinto و BHP در راستای اهداف بلندمدت و همچنین راه‌اندازی برخی از پروژه‌های کوچک‌تر، برای افزایش تولید در نظر گرفته شده است. میانگین قیمت سنگ آهن فوب استرالیا حدود ۵۹٫۴۰ دلار استرالیا برای هر تن در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده است که ۴ درصد کمتر از چشم‌انداز و پیش‌بینی پیشین در ماه مارس بود؛ در پیش‌بینی پیشین به‌عمل آمده از میانگین قیمت صادراتی سنگ آهن استرالیا، قیمت ۶۱٫۸۰ دلار استرالیا برای هر تن در نظر گرفته شده بود.

طبق پیش‌بینی‌ها میانگین قیمت صادراتی سنگ آهن استرالیا طی ماه‌های باقی‌مانده از سال، ۶۵٫۵ دلار استرالیا برای هر تن برآورد شده است. همچنین با توجه به کاهش کلی تقاضای جهانی و متعاقبا کاهش قیمت‌ سنگ آهن، پیش‌بینی قیمت برای سال ۲۰۱۹ حدود ۵۰ دلار برای هر تن و پس از آن در سال ۲۰۲۰ در حدود ۴۹ دلار برای هر تن در نظر گرفته شده است.

 در حالی‌که رشد اخیر قیمت فولاد، چشم‌انداز مثبت‌تری را برای تولیدکنندگان این کالا ترسیم کرده است، به‌نظر می‌رسد سیاست‌های زیست‌محیطی چین و افزایش ظرفیت تولید سنگ آهن توسط شرکت واله برزیل منجر به ایجاد مازاد عرضه جهانی برای سنگ آهن و در نتیجه کاهش قیمت آن شود. نمودار ۱ تغییرات قیمت سنگ آهن فوب استرالیا را در طول یک دهه نشان می‌دهد. چنان که پیداست قیمت سنگ آهن در سال‌های اخیر به‌طور کلی کاهش پیدا کرده است. کاهش تقاضای سنگ آهن در سال‌های پس از ۲۰۱۶ عمدتا تحت تأثیر اقدامات زیست‌محیطی چین بوده است. هر چند برای نوسانات قیمتی، دامنه‌های خیلی بالایی پیش‌بینی نمی‌شود، اما کاهش قیمت سنگ آهن برای سال‌های آتی دور از ذهن نخواهد بود.

0 0 نظرات
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات