advanced divider

به گزارش ایرنا دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا آماده امضای لایحه ای است که تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را افزایش می دهد و از آنجایی که کره جنوبی پس از کانادا و برزیل، بزرگترین فروشنده فولاد به آمریکاست افزایش تعرفه ها برایش هزینه بر خواهد بود.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز نوشت به سفارت این کشور در آمریکا دستور داده شده است خود را برای رویارویی تجاری با آمریکا آماده کند.
کره جنوبی یک متحد نظامی آمریکاست اما به نظر می رسد با نزدیک شدن این کشور به کره شمالی و افزایش اختلافات تجاری با آمریکا، اوضاع در حال تحول است و ممکن است این وضعیت، زمینه ساز تیرگی تدریجی روابط دو کشور شود.
بخصوص آنکه ترامپ بارها توافقنام تجاری میان دو کشور را نیز مورد انتقاد قرار داده و آن را به ضرر آمریکا و به سود کره جنوبی دانسته و در حال رایزنی برای تغییر مفاد آن است.
کره جنوبی تاکید کرده است که حرکت های تجاری آمریکا باعث نگرانی است. این کشور در مسیر یکجانبه گرایی تجاری گام بر می دارد و باید برای مقابله با واشنگتن و سیاست هایش برای افزایش تعرفه تجاری آماده شد.

وزارت خارجه کره جنوبی به سفارت این کشور در آمریکا دستور داده است برای مقابله با آمریکا یک تیم ویژه تشکیل دهد.
این گزارش می افزاید که وزارت خارجه بر هر تلاشی بخصوص دیپلماتیک تاکید ورزیده است تا آمریکا این افزایش تعرفه را عملی نکند.
آمریکا می خواهد بر روی فولاد وارداتی از کشورهای مختلف تا ۲۵ درصد و بر روی فراورده های آلومینیومی تا ۱۰ درصد تعرفه وضع کند.

0 0 نظرات
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات