advanced divider

طبق آخرین اطلاعات از کمیته آهن و فولاد هند (Joint Plant Committee)، تولید فولاد خام هند با بیش از ۶ درصد رشد به ۸ میلیون و ۷۳۰ هزار تن طی ماه جولای سال جاری میلادی رسید. این کشور در مدت مشابه سال گذشته میلادی چیزی در حدود ۸ میلیون و ۲۲۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده بود. کمیته آهن و فولاد هند که زیر نظر مستقیم وزرات فولاد (Ministry of Steel) در این کشور فعالیت می‌کند، تنها مؤسسه مسئول در جمع‌آوری، نگهداری و پردازش اطلاعات حوزه آهن و فولاد در این کشور است.

۶ شرکت اصلی و بزرگ تولید فولاد در هند عبارت‌اند از: State-run SAIL، Rashtriya Ispat Nigam RINL، Tata Steel، Essar Steel، JSW Steel وJindal Steel and Power . این ۶ شرکت با یکدیگر طی ماه جولای ۵ میلیون و ۲۳۰ هزار تن فولاد در کشور هند تولید کردند. این حجم از تولید رشد بیش از ۹٫۴۸ درصدی فولاد را در مقایسه با تولید ۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تنی فولاد در مدت مشابه سال قبل رقم زد. سایر تولیدکنندگان فولاد هند نیز در این مدت افزایش تولید داشتند. حجم تولید آن‌ها با رشد ۱٫۴ درصدی، به حدود ۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تن رسید.

تولید ورق گرم فولاد در هند نیز طی ماه جولای چیزی در حدود ۵ میلیون و ۹۴۰ هزار تن بود که رشدی چند درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد. در  مدت مشابه سال قبل تولید ورق فولاد هند ۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تن بود. حدود ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تن از ورق‌هایی نورد گرم توسط ۶ شرکت ذکر شده تولید و مابقی توسط سایر شرکت‌ها تولید شد.

گفتنی است بر اساس اطلاعات سازمان جهانی فولاد (Worldsteel)، هند در تولید فولاد در شرف پیشی گرفتن از ژاپن است تا مقام دومین تولیدکننده فولاد در جهان را به خود اختصاص دهد. هدف‌گذاری  و چشم‌انداز هند، رسیدن به تولید فولاد خام تا ۳۰۰  میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ است و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های کلانی را صورت داده است.

 

منبع : فلزات آنلاین

0 0 نظرات
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام نظرات